Thursday, September 30, 2010

Walnut Canyon National Monument

When driving from Holbrook to Flagstaff, I got curious about what was awaiting me in Walnut Canyon since I had no idea what it actually is. I already saw the signs when visiting the Meteor Crater but didn´t have time for a slight detour. This time I had an hour or two.
The entry was free on that particular day due to a science festival in nearby Flagstaff, however, with my annual pass, I wouldn´t have had to pay anything at all.
Even after entering the visitor´s center, I didn´t know, what Walnut Canyon is. They are keeping you in suspense (maybe in the small museum the secret is disclosed, but I didn´t have time for that).
So, I went down the stairs to find it out on my own. It´s cliff dwellings. And lots of them. A couple hundred years ago, natives build houses in the mountains, similar to those in Montezuma castle, but smaller. A 1.5 km trail guides you along the most impressive ones. It is hard to believe, that people can survive on such a remote place, far away from water. I understand that it was the women´s and children´s task to get water from the valley while the males were hunting buffaloes or something. Due to several reasons, they left their housings around 700 years ago to settle somewhere else. The remains of the dwellings can now be explored.
The trail is not an easy one. There are 240 steps. And when you descended them, you have to climb all the way back up. Guess, I did my workout on that morning.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Als ich von Holbrook nach Flagstaff gefahren bin, wurde ich neugierig was mich wohl in Walnut Canyon erwarten würde da ich absolut keine Ahnung hatte, was es tatsächlich ist. Ich hatte die Straßenschilder schon bemerkt, als ich den Meteoritenkrater besucht habe, hatte aber keine Zeit für einen Abstecher. Diesmal hatte ich ein oder zwei Stunden Zeit.
Der Eintritt war aufgrund eines Wissenschaftfestes im nahegelegenen Flagstaff umsonst, wie dem auch sei, mit meinem Jahrespass hätte ich sowieso nichts bezahlen müssen.
Auch nachdem ich das Besucherzentrum betreten hatte, wusste ich nicht, was Walnut Canyon ist. Sie machen wirklich ein Geheimnis draus (vielleicht wird das Geheimnis im kleinen Museum gelüftet, aber dafür hatte ich keine Zeit).
Also steig ich die Treppen hinab um es selbst herauszufinden. Es sind Felsenbehausungen, und zwar viele. Vor einigen hundert Jahren haben Ureinwohner Häuser in die Berge gebaut, ähnlich Montezuma Castle, nur kleiner. Ein 1,5 km langer Pfad führt entlang der eindrucksvollsten unter ihnen. Es ist schwer zu glauben, daß Menschen an einem solche abgeschiedenen Platz überleben können, weit weg vom Wasser. Soweit ich es verstanden habe, war es Aufgabe der Frauen und Kinder, Wasser aus dem Tal zu holen während die Männer Büffel oder so gejagt haben.
Aus verschiedenen Gründen haben sie ihre Behausungen vor etwa 700 Jahren verlassen und sich woanders niedergelassen. Die Überbleibsel der Wohnstätten können heute erforscht werden.
Der Pfad ist nicht sehr leicht und beinhaltet 240 Treppenstufen. Und nachdem man sie hinabgestiegen ist, mmuss man ja auch wieder hochklettern. Ich denke, ich habe meinen Frühsport an diesem Tage erledigt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pictures from Walnut Canyon, showing cliff dwellings

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bilder vom Walnut Canyon die Felsenbehausungen zeigen

No comments:

Post a Comment